ترکیب جایگزین تخم مرغ در محصولات نانوایی

با همکاری دو شرکت Renmatix و The Ingredient House، محصولی بر پایه گیاه به نام سلولز ساده (Simple cellulose) به بازار معرفی شده است که می تواند جایگزین تخم مرغ در محصولات نانوایی شود. تا الان دو شرکت قرار داد همکاری به منظور استفاده از این ترکیب را به امضا رسانده اند.

سلولز ساده، باعث 50% صرفه جویی در تولید محصولات نانوایی می شود.

این ترکیب باعث ایجاد مزایایی در خصوصیات امولسیونی، بافت محصول، نگهداری رطوبت و جایگزینی چربی شده و می تواند در محصولاتی چون: نان، مافین، کوکی و دونات مورد استفاده قرار گیرد.

کاربری های آتی سلولز ساده، در محصولاتی همچون: سوپ ها، انواع سس، محصولات گوشتی و لبنی خواهد بود و عبارت ” سلولز ساده”  می تواند روی لیبل این محصولات و در بخش ترکیبات تشکیل دهنده قید شود.

سلولز ساده از طیف وسیعی از گیاهان و بقایای کشاورزی به دست می آید. در فرایند تولید این محصول، شرکت Renmatix با بهره گیری از فرایند Plantrose process  که پلتفرمی بر پایه تکنولوژی آبی است توانسته مواد اولیه و خام گیاهی را  به محصولاتی زیستی و پایدار تبدیل کند.

آقای مایک همیلتون، مدیر اجرایی شرکت Renmatix افزود: تقاضا برای محصولاتی بر پایه گیاهان مانند سلولز ساده، فصل جدید و هیجان انگیزی را برای مشتریان بوجود آورده است.

شرکت The Ingredient House که تولید کننده مواد اولیه صنایع غذایی است از تعامل و همکاری با Renmatix بسیار خرسند است. شایان ذکر است این دو شرکت در معرفی این محصول منحصربفرد، به مارکت محصولات نانوایی توجه ویژه کرده اند.

برای مشاهده متن کامل خبر به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.foodbusinessnews.net/articles/13107-egg-replacing-ingredient-the-focus-of-distribution-agreement