خاورمیانه با افزایش مصرف شکلات روبروست

شرق بهشت  شکلات است، خاورمیانه با افزایش مصرف شکلات روبروست در حالیکه در غرب مصرف آن کاهش یافته است.

توسط: Douglas Yu  10در تاریخ-jul-2017

یورو مونیتور بین الملل به تولید کنندگان شکلات که به دنبال رشد فروش محصول هستند، منطقه خاورمیانه را پیشنهاد داده است.  در حالیکه حجم مصرف شکلات در اکثر کشورهای غربی در طول پنج سال گذشته کاهش داشته  ولی طبق داده های یورو مونیتور کشور های قرار گرفته در منطقه خاورمیانه دارای رشد پیوسته ای در مصرف شکلات  بوده اند.

مثلاً: حجم مصرف  شکلات در ایران در سال 2017 به 41/1 هزار تن رسیده است در حالیکه در سال 2012 حجم مصرف شکلات در این کشور 38/5 هزار تن بوده است، افزایش حجم مصرف این محصول نیز در کشور امارات از 13/3 هزار تن در سال 2012 به 22/7 هزار تن در سال 2017 رسید.

سایر داده ها نشان می دهد که مجموع مصرف شکلات در خاورمیانه و افریقا در سال 2017 به 362/1 هزار تن رسید، این در حالی است که در سال 2012 این مصرف معادل 309 هزار تن اندازه گیری شده بود.

بنا به گفته یورو مونیتور، افزایش ویژگی های کیفی محصول و تولید شکلاتی مقاوم در برابر گرما می تواند یک مزیت رقابتی بسیار مهم و قابل توجه در کشورهایی مانند: هند و امارات و بخصوص برای مصرف کنندگان ثروتمند شکلات محسوب شود.

یورو مونیتور اشاره کرده است: بسیاری از تولید کنندگان شکلات برای ارائه شکلات در مناطق گرمسیر مانند کشورهای خاورمیانه، از یک روش سنتی استفاده می کنند که عبارتست از:  کاهش حجم کره کاکائو مورد استفاده در فرمولاسیون و استفاده از پودر کاکائو، روغن گیاهی و carnuba wax  بعنوان جایگزین.

یورو مانیتور اضافه کرد: اما،  قرار گرفتن مارکت گرید 1 در مناطق گرمسیر در  15 تا 20 سال آینده ممکن است اتفاق بیفتد، زیرا قیمت شکلات فراتر از محدوه قیمت بازار خاورمیانه است و این شرایط بزودی تغییر نخواهد کرد.

روند رو به کاهش حجم فروش شکلات در کشورهای غربی

تحقیقات بازار نشان می دهد که حجم مصرف شکلات در کشورهای غربی  به دلیل پیدایش تمایلات به موضوع سلامتی  و افزایش تنوع میان وعده ها کاهش یافته است.

امروزه مصرف کنندگان در مورد خطرات مصرف بیش از اندازه مواد غذایی آگاه  هستند و در این زمینه بیشتر احتیاط می کنند، از طرف دیگر اسنک های متنوع و جایگزین های بیشتری در سوپرمارکت ها و فروشگاههای مواد غذایی در اختیار آنها قرار دارد که منجر به کاهش مصرف شکلات شده است.

در حال حاضر محدوده وسیع تری از محصولات تحت عنوان گروه اسنک ها مورد استفاده قرار می گیرند، یعنی نه تنها بیسکویت ها، شکلات های بار و ساندویچ های حاوی گوشت اسنک محسوب می شوند، بلکه محصولات دیگری که در گذشته در این زمره قرار نداشتند مثل: انواع ماست،غلات صبحانه و …  هم اکنون در گروه اسنک ها قرار گرفته و در طول مسیر رفت و آمد مردم مورد استفاده قرار میگیرند.

برای مشاهده کامل خبر به لینک زیر مراجعه فرمایید:
http://www.confectionerynews.com/Markets/Chocolate-companies-may-turn-to-Middle-East-for-growth