طعم خانواده توت ها یکی از طعم های برتر در آب های نوشیدنی طعم دار

با توجه به تحقیقی که توسط شرکت Comax که یکی از تولید کنندگان طعم در دنیاست در زمینه مصرف نوشیدنی های جایگزین نوشیدنی های حاوی شکر بر روی مصرف کنندگان انجام شده، مشخص گردید: در سالهای اخیر سرعت فروش آب نوشیدنی در بسته بندی بطری با قدرت رو به افزایش است.

توسط: Mary Ellen Shoup در تاریخ نوامبر 2017

در سال 2017 تحقیقی بر روی 500 مصرف کننده در سنین 17 تا 70 سال انجام گرفت تا رفتار آنها در زمینه مصرف آب طعم دار بررسی شود.

خانم کاترین آرمسترانگ از شرکت  Comaxاشاره کرد: ” بر روی تحقیقی که بر روی نحوه مصرف و عادات افراد معمولی در نوشیدن آب طعم دار صورت گرفته است، این نکته قابل توجه است که آب طعم دار به تدریج در حال جایگزین شدن بجای سودا و آبمیوه است.”

با توجه به تحقیقی که در ماه مارچ سال 2017 انجام گرفت، تقریباً 60% پاسخ دهندگان اشاده کردند که طعم مهمترین فاکتور در انتخاب آب طعم دار بوده و بعد از آن فاکتور هایی چون قیمت و فواید آن برای سلامتی مد نظر قرار می گیرند.

در این تحقیق طعم انواع توت توسط بیش از 50% پاسخگویان در سنین مختلف، مطلوبترین طعم واقع شد.

(Baby boomers: 72-57 yrs, Gen X: 56-37 yrs and Gen Y: 36-22 yrs)

مصرف کنندگان در نسل  Z بیشترین مصرف کنندگان طعم های استوایی و طعم لیمویی بودند.

از نقطه نظر سلامتی، تقریباً نیمی از پاسخگویان اذعان داشتند که آب های طعم دار می توانند جایگزین نوشیدنی هایی مثل سودا باشند. وجود شکر در نوشیدنی ها عاملی است که باعث می شود مصرف کنندگان تمایلی به مصرف نوشیدنی های حاوی شکر نداشته باشند.

تامین آب برای کودکان

در این تحقیق مشخص شد که 75% والدین به آب نوشیدنی فرزندان خود و 56% آنها به آب نوشیدنی مورد مصرف خود نیز طعم دهنده اضافه می کنند.

این طعم دهنده ها معمولاً میوه، آبمیوه، پودر های طعم دار و … هستند.

این تحقیق نشان داد که کودکان در همه رده های سنی، بیشترین قشر مصرف کنندگان (53%) آب هایی با منشا گیاهی مانند : میپل، کاکتوس و birch  را تشکیل می دهند این در حالی است که 9% والدین چنین  آب هایی را مصرف می کنند. کودکان دو برابر بزرگسالان آب نارگیل مصرف می کنند . (حدود 39% در مقابل 20%)

طبق نتایج این تحقیق، طعم هایی مثل :  توت لیموناد، پانچ میوه، استوایی و لیمو پر مصرف ترین طعم ها در آب های نوشیدنی طعم دار محسوب می شوند.

متن کامل خبر را در لینک روبرو مشاهده کنید:https://www.beveragedaily.com/Article/2017/11/03/Berry-is-top-choice-in-flavored-water-Comax