اهمیت و اعتبار حضور زنان در سازمان ها، زمینه ساز رشد و توسعه پایدار

یکی از مهم‌ترین معیارها برای ارزیابی درجه توسعه‌یافتگی یک کشور، اندازه‌گیری میزان اهمیت و اعتبار زنان در آن کشور است.

امروز نگاه جهان بیش از قبل به سوی زنان معطوف شده است. دلیل این امر هم اهمیت تحقق توسعه اجتماعی، تسریع فرآیند توسعه اقتصادی و محقق شدن عدالت اجتماعی است. چنانچه به زن به عنوان نیروی فعال سازنده نگریسته شود، قطعا روند توسعه و افزایش کمی و کیفی نیروی انسانی جوامع افزایش خواهد یافت.

در سال‏های اخیر، جهان شاهد پدیدۀ اجتماعی‌ـ اقتصادی جدیدی به نام مشارکت زنان در بازار کار بوده است. قدرت دادن به زنان و برداشتن موانع از سر راه آنان باعث بهبود وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن‌ها در جامعه می‏شود که این جریان می‏تواند زمینه ‏ساز رشد و توسعۀ پایدار باشد. در کشور عزیزمان در دهه اخیر زنان بسیاری موفق شده‌اند نقش بیشتری در مناصب مدیریتی داشته باشند.

شرکت نوو نورد دارو بعنوان یکی از شرکت های فعال و قدرتمند همواره از زنان در حیطه های تخصصی- مدیریتی و ساختار سازمانی خود بهره برده است. در شرکت نوو نورد دارو علاوه بر اینکه مدیریت محترم عامل یکی از بانوان تحصیلکرده و فعال کشور است، مدیریت دپارتمان فروش، مدیریت بازرگانی، مدیریت بازاریابی و بسیاری از کارشناسان فنی فروش نیز بانوان و دختران پر تلاش و فعال این سرزمین می باشند.