سمینار آنزیم و کاربردهای آن در صنعت نشاسته و گلوکز در تهران

سمینار آنزیم و کاربردهای آن در صنعت نشاسته و گلوکز

سه شنبه مورخ 8 اسفند 96 با دعوت دبیر محترم انجمن نشاسته جناب آقای محمد رسول مصائبی، با حضور شرکت نوو نورد دارو و متخصصین فنی شرکت نووزایمز دانمارک، سمینار آموزشی در زمینه آنزیم و کاربردهای آن در صنایع نشاسته و گلوکز در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار گردید.

در این سمینار تخصصی یکروزه حدود 45 نفر از 16 شرکت مطرح در زمینه تولید نشاسته از جمله : آرین گلوکز، کشت و صنعت گناباد، نشاسته نمونه توس، نشاسته نوین، نشاسته پانیذ، نشاسته البرز، گلوکوزان، زرین ذرت شاهرود، شهدینه آران، نشاسته سپیدان زرین، آرد آذین نشاسته، نشاسته ممتاز فرادانه، فرایند نشاسته نوین، همچنین جناب آقای محمد رسول مصائبی دبیر محترم انجمن نشاسته  گلوکز و مشتقات آن، مدیران و کارشناسان شرکت نوو نورد دارو (نماینده انحصاری آنزیم های نووزایمز در ایران) و متخصصان فنی، فروش و مارکتینگ نووزایمز حضور داشتند.

آقایان Prashant Bapat، Martin Lindegaard، Adil Marvi وEmre BAĞCI توضیحاتی را در مورد آنزیم، استفاده از آن در صنایع نشاسته و گلوکز ارائه کردند. همچنین مشکلات و دغدغه های موجود در فرایند تولید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عناوین مورد بحث در این سمینار تخصصی عبارت بودند از :

–         توضیحاتی در مورد آنزیم، چگونگی عملکرد و کاربردهای متعدد آن

–         مقایسه فرایند تولید شیرین کننده های اسیدی، اسیدی – آنزیمی و آنزیمی – آنزیمی  و تکنولوژی تولید هر کدام

–         لیست آنزیم های مورد استفاده در تولید شیرین کننده ها

–         ویژگی نشاسته گندم و جداسازی گلوتن آن

–         بررسی سوالات و مشکلات موجود در زمینه تولید نشاسته و گلوکز

ملاقات و گردهمایی مدیران ارشد،کارشناسان تولید، کنترل کیفی و تحقیق و توسعه در صنف نشاسته و گلوکز و همچنین متخصصان فنی شرکت نووزایمز فرصتی را فراهم آورد تا آخرین دستاوردهای موجود در این زمینه که هم اکنون در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد به اشتراک گذاشته شود و مشکلات صنعتگران عزیز کشورمان مورد بررسی قرار گیرد.

امید است با حفظ این تعاملات گامی بسوی بهبود کیفیت تولید در این صنایع برداشته شود.