افزایش شمار مبتلایان به عدم تحمل لاکتوز، بازار محصولات بدون لاکتوز را گسترش می دهد

افزایش شمار مبتلایان به عدم تحمل لاکتوز، بازار محصولات بدون لاکتوز را گسترش می دهد

May 04, 2016

لندن (Business Wire): با توجه به آخرین تحقیقات انجام شده توسط شرکت Technavio، بازار محصولات بدون لاکتوز تا سال 2020 به 10 میلیارد دلار خواهد رسید.

این تحقیق آنالیز عمیقی را از رشد این مارکت همچنین پیش بینی بازارهای جدید مانند:محصولات لبنی بدون لاکتوز، بستنی و شیرخشک بدون لاکتوز را بیان می کند.

عدم تحمل لاکتوز، در حقیقت ناتوانی سیستم گوارش در هضم میزان لاکتوز موجود در شیر است. با توجه به افزایش تعداد افراد حساس به مصرف شیر حاوی لاکتوز، تقاضا برای مصرف شیر بدون لاکتوز افزایش یافته است.

با توجه به گزارش Vijay Sarathi یکی از مدیران تحلیل کننده شرکت Technavio، حساسیت به لاکتوز تا 90% در میان مردمان آسیای شرقی مشاهده شده است.

محصولات بدون لاکتوز قابلیت هضم بالایی دارند از اینرو از لحاظ بیولوژیک قابلیت جذب بالاتری دارند. این ویژگی به رشد بازار این محصولات کمک قابل توجهی کرده است. در اروپا و امریکا به دلیل افزایش تعداد افرادی که خود متوجه این عارضه در سیستم گوارش خود شده بودند ( عدم تحمل لاکتوز) فروش محصولات بدون لاکتوز در مقایسه با سال 2014 دوبرابر شده است. بنا به گفته Vijay: پیش بینی می شود در امریکا نیز فروش محصولات بدوتن لاکتوز از سال 2016 تا 2020 به دوبرابر افزایش یافته و به 700 میلیون دلار در سال برسد.

اروپا و شمال آمریکا بزرگترین بازارهای محصولات بدون لاکتوز محسوب می شوند. طبق آمار جمع آوری شده در سال 2014، بیشتر از 50% حجم فروش متعلق به این دو قاره بوده است. افزایش آگاهی مردم و نیز در دسترس بودن محصولات لبنی عاری از لاکتوز به رشد این بازار کمک کرده است.

از جمله برندهای مطرح در این مارکت عبارتند از:

–         Arla Foods’ Lactofree

–         Valio’s Zero Lactase

–         McNeil Nutritionals’s LACTAID

سهم بازار  محصولات بدون لاکتوز در سال 2015 بر حسب گروه کالایی

–         لبنیات بدون لاکتوز: 74.92%

بازار این محصول در سال 2015 حدود 4.69 میلیارد دلار تخمین زده شد که با سرعت ثابت رو به افزایش است.

–         شیرخشک بدون لاکتوز: 8.15%

در سال 2015 بازار جهانی این محصول 1.06 میلیارد دلار برآورد شده است. از آنجائیکه برخی از نوزادان به لاکتوز شیر حساسیت دارند تولید کنندگان شیر خشک  فرمولاسیونی را ایجاد کرده اند که در آن قندهایی مثل ساکاروز و شربت ذرت جایگزین قند لاکتوز شده اند. هرچند شیر خشک های بدون لاکتوز از شیرخشک های معمولی گرانتر هستند که این امر نقطه ضعف این گروه محصول محسوب می شود.

–         بستنی بدون لاکتوز: 16.93%

بازار این محصول در سال 2015 حدود 510 میلیون دلار ارزش گزاری شد.

 

منبع:
https://www.businesswire.com/news/home/20160504005106/en/Rising-Levels-Lactose-Intolerance-Predicted-Propel-Global