مزایای درج میزان دویدن یا راه رفتن لازم برای کالری سوزی در لیبل محصول (Pace Labelling)

Pace Labelling

 

درج میزان فعالیت فیزیکی لازم (راه رفتن یا دویدن) جهت سوزاندن کالری ناشی از مصرف محصولات غذایی و نوشیدنی می تواند به کاهش پرخوری در افراد کمک کند. محققان در دانشگاه Loughborough در شهر Leicestershire انگلستان، مطالعات متعددی در رابطه با کالری و میزان فعالیت فیزیکی (راه رفتن یا دویدن)- pace  و سایر اطلاعاتی که می توان در مورد میزان کالری محصول بر روی لیبل آن درج نمود، انجام دادند و به این نتیجه رسیدند درج میزان فعالیت فیزیکی لازم  بر روی لیبل محصولات می تواند به میزان زیادی به کاهش کالری مصرفی روزانه افراد کمک کند.

این اطلاعات از میان بیش از دهها تحقیقی که بصورت تصادفی  انجام شده به دست آمده است. هنگامیکه میزان فعالیت فیزیکی لازم بر روی محصولات و منو  ها درج شود، مشتریان معمولاً محصولی را انتخاب می کنند که کمتر از 65 کالری (در هر وعده) داشته باشد.

این نوع لیبل گزاری باعث شده است که مصرف کنندگان در مقایسه با سایر روش ها بطور میانگین  80 تا 100 کالری کمتری مصرف کنند.

بر اساس  این یافته ها محققان به یک فرد پیشنهاد می کنند که سه وعده غذای اصلی و دو وعده میان وعده مصرف کند، در این شرایط او 200 کالری انرژی کمتری مصرف خواهد کرد.

افراد بالغ در کشور انگلستان  روزانه 200 تا 300 کالری بیشتر از آنچه Public Health England به آن اشاره داشته، مصرف می کنند. این در حالیست که در ایالات متحده میانگین افراد بالغ، حدود 1000 کالری بیشتر از آنچه Dietary Guidelines for Americans بیان می کند، مصرف دارند.

دانستن اینکه یک شکلات 230 کالری داشته و 23 دقیقه دویدن یا 46 دقیقه راه رفتن نیاز است تا کالری آن سوزانده شود، ممکن است به مهار این روند کمک کند.

بنا به گفته ی آماندا دالی ، استاد طب رفتاری در دانشگاه لوفبورو و نویسنده اصلی این مطالعه، شواهد نشان می دهد که حتی کاهش نسبتاً کمی در میزان کالری روزانه به همراه افزایش مداوم فعالیت بدنی برای سلامتی مفید بوده و می تواند به مهار چاقی کمک کند. از اینرو افزودن PACE  (میزان فعالیت فیزیکی اعم از راه رفتن یا دویدن) بر روی لیبل محصولات ممکن است به افراد در رسیدن به این هدف (کاهش وزن) کمک کند.

این یک راهکار ساده است که می تواند به راحتی در مورد بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی توسط تولید کنندگان ، قفسه های بسته بندی برچسب قیمت در سوپر مارکت ها، و منوی رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی سریع انجام شود.

 

Source: Loughborough University, Adobe Stock
12.30.2019
By Sam Danley
https://www.bakingbusiness.com/articles/50039-new-study-shows-benefits-of-pace-labeling