یونیلور و تولید محصولاتی بر پایه گیاهان

شرکت  یونیلورقصد دارد هدف فروش خود را در 5 تا 7 سال آینده بواسطه فروش محصولات گوشتی و لبنی گیاهی تا 1.2 میلیارد دلار افزایش دهد.

در این برنامه یکی از اهداف یونیلور، راه اندازی قصابی های گیاهی و تولید محصولات وگان برای برندهایی همچون: Hellmann Magnum  و Wall است.

در حال حاضر نیز یونیلورسبد محصولات خود با اضافه کردن محصولات مغذی حاوی انواع میوه، پروتئین، ترکیبات ریزمغذی مانند ویتامین ها، روی، آهن، ید و همچنین کاهش کالری، نمک و شکر قدرتمند تر کرده است.

تعهد دیگر یونیلور این است که تا سال 2025 – پنج سال زودتر از آنچه قبلاً انجام شده بود، ضایعات غذایی را در عملیات مستقیم جهانی خود از کارخانه تا قفسه فروشگاهها به نصف کاهش دهد.

این اهداف بخشی از ماموریت یونیلور است که اخیراً رونمایی شده و دارای دو هدف اساسی است: کمک به هدایت افراد به سمت رژیم های غذایی سالم و تلاش در جهت کاهش تأثیرات زیست محیطی زنجیره غذایی جهانی

Hanneke Faber  مدیر بخش غذایی یونیلور عنوان کرد: ما در کمک به تغییر سیستم جهانی غذا نقش مهمی داریم. این که ما بخواهیم مردم چه چیزی بخورند، به خود مردم جامعه بستگی دارد، اما این ما هستیم که گزینه های سالم و گیاهی را در دسترس همگان قرار می دهیم. اینها اهداف جسورانه ای است که ما به منظور کمک به افراد برای رسیدن به یک زندگی خوب، متعهد شده ایم.

وی افزود: هم اکنون وضعیت سیستم غذا در جهان نا متوازن و ناکارآمد است. یک میلیارد نفر در گرسنگی به سر می برند در حالیکه دو میلیارد از چاقی رنج می برند. یک سوم از کل مواد غذایی تولید شده در جهان ضایعات شده و دامپروری دومین سهم تولید گازهای گلخانه ای پس از سوخت های فسیلی و عامل اصلی  جنگل زدایی، آلودگی آب و هوا و از بین رفتن تنوع زیستی محسوب می شود.

یونیلور پس از خریداری The Vegetarian Butcher در سال 2018 ، مارکت گوشتی گیاهی را به بیش از 30 کشور گسترش داد و سال گذشته به عنوان تامین کننده ناگت های گیاهی و گیاهی Burger King’s در سراسر اروپا، خاورمیانه و آفریقا انتخاب شد.

در نوامبر سال 2019 رستوران های زنجیره ای Burger King با مشارکت The Vegetarian Butcher با ارائه محصولات گیاهی جایگاه خود را در بازار تقویت کرد.

منبع :

www.foodingredientsfirst.com