پروتئین گیاهی – رسیدن به طعمی مطلوب

پروتئین گیاهی – رسیدن به طعمی مطلوب

این گزارش در دسامبر سال 2018 بر روی 1000 مصرف کننده در امریکا توسط شرکت Natural Marketing Institute  با موضوع غذای سالم صورت گرفت. اطلاعات مندرج در این گزارش برگرفته از یافته های این تحقیق است.

(شرکت نووزایمز مسئولیت محتوی این تحقیق را به عهده دارد.)

1/3 جمعیت جهان در تلاش برای کاهش مصرف گوشت قرمز خود هستند و مصرف کنندگان آگاه تمایل به مصرف پروتئین هایی با منشاء گیاهی دارند. آن زمانیکه وگان بودن و یا داشتن رژیم غذایی سبز محدود به عده قلیلی از افراد جامعه بود به پایان رسیده است. امروزه مصرف کنندگان در انتخاب مواد غذایی خود و اثری که بر روی سلامتی و محیط زیست می گذارد بسیار آگاه هستند. این روند، جهانی بوده و رو به رشد است و باعث افزایش محبوبیت جایگزین های پروتئینی گیاهی می شود.

فروشگاههای زنجیره ای جهانی مانند Tesco و Aldi  با اضافه کردن محصولات وگان در قفسه های خود به این تقاضای رو به رشد پاسخ می دهند. غول های فست فود در دنیا نیز برای جذب مصرف کنندگان جوان، غذاهای گیاهی را در منوهای خود معرفی می کنند.

حدود 90٪ مصرف کنندگان به طور مرتب یا گهگاه برچسب های مواد را خوانده و بررسی می کنند که آیا محصولات غذایی انتظارات آنها را برآورده می کند یا خیر.  تقریباً همه مصرف کنندگان داشتن یک سبک زندگی سالم را مهم می دانند.

9 نفر از 10 نفر مندرجات روی لیبل را می خوانند.

در بحث های سلامتی و تغذیه، پروتئین مهمترین موضوعی است که مورد بحث قرار می گیرد. بر پایه اطلاعات NetDoctor در بیش از 650 مکالماتی که در ارتباط با سلامتی صورت گرفته، 34% آنها حول محور پروتئین بوده است. صحبتها در مورد وگانیسم، کاهش وزن، اضافه وزن و صبحانه در 3-2 سال اخیر گسترش یافته اند. در وبلاگ های سلامتی، کاربرها در مورد فواید گیاهخواری و وگانیسم صحبت می کنند.

امروزه پروتئین های گیاهی به اندازه ماهی در دنیا مصرف می شوند.

پروتئین ها در وعده های اصلی غذا بیشتر حضور دارند. مصرف کنندگان در گروههای سنی مختلف پروتئین گیاهی را در غذاهای آماده ترجیح می دهند.

در رسانه های اجتماعی، میان وعده های سالم یکی دیگر از آیتم های مورد گفتگو است. صحبت در مورد اسنک های سالم نیز بیشترین مخاطب را داشته است.

 

ولی تنها 2 مصرف کننده از میان 10 نفر طعم پروتئین گیاهی را خیلی خوب می دانند.

تمرکز بیشتر بر روی سلامتی، پایداری و طعم مطلوب

مصرف کنندگان به محصولاتی علاقه دارند که برای سلامتی و محیط زیست مفید هستند. همچنین آنها تمایل به استفاده از محصولاتی دارند که از نظر طعم نیز مورد پسند باشند. با تمرکز بر روی این پارامترها، برند ها می توانند مشتری بیشتری جذب کنند.